Am si eu o dacia spring. Nu am luat-o printre primii, cele de 7000 euro, am zis sa astept cativa ani pana cand se corecteaza eventualele erori, rechemari in service si defecte ingineresti. Am luat urmatoarea imediat versiune, din 2023, la 12.500 euro. M-am simtit mai in siguranta, avand o oarecare incredere in marca, fiind la a 5-a masina DACIA scoasa din reprezentanta. Pana in 40.000 km parcursi, in afara de cateva erori ce mai apareau aleator, cea mai comuna fiind „Verifica sistem apelare SOS” nu am avut probleme tehnice mari cu masina. Pot spune insa ca anvelopele sunt de o calitate periculos de inferioara, crapandu-se in primul an, vopseaua bratului stergator sarind deasemenea dupa primul an, bateria de 12v prezinta scurgeri si coclind totul in cale, clipusile carenajului plesnind dupa prima iarna si trebuind a fi inlocuite si multe alte probleme comune cu alte produse venite din tara de origine a acestei masini. Dupa 40000km si doi ani pot confirma si eu ce au mai spus si alti posesori: aceasta masina este o chinezarie mizerabila ce ar trebui interzisa in Europa. De ce zic asta? Pai in afara de cele de mai sus mai are si alte probleme, cum ar fi ca franeaza singura. Da, franeaza singura si nu usor ci iti tranteste o frana periculos de tare. Mai ales in curbe. Soft chinezesc. Nu face diferenta dintre o masina aflata pe bana ei in curba venind pe sens opus si o masina care ti-ar aparea din contrasens pe partea ta… Sau altele: mori de frig in ea. Si daca vrei sa mori mai putin de frig, te aburesti de nu te mai vezi. Sau, trosneste la frana de motor sau la plecarea de pe loc. Tare. Zici ca se rupe ceva prin transmisie… Si multe altele ce sunt descrise in detaliu pe forumuri, pagini si grupuri dedicate acestui model.
Hai sa vorbim si de asistenta post-vanzare, de solicitarile in garantie, de garantia garantata a acumulatorului de tractiune si de serviciile post vanzare. NU EXISTA! Dacia iti raspunde doar robotic la mailurile de sesizari cu reply-uri de genul „sesizarea ta a fost inregistrata cu numarul xxxxxxxxxx” si atat, nu mai auzi nimic de la ei, in reprezentante agentii ridica din umeri iar in service-uri nu exista nici piese nici personal instruit in a repara acest tip de model. Mai mult, DACIA garanteaza pentru 8 ani acumulatorul de tractiune a carui capacitate nu ii va scadea sub 85% in caz cotrar inlocuindu-l pe cheltuiala lor. Ce sa vedeti, la rezivii nu mi-au dat nici-un raport oficial referitor la starea reala a acumulatorului pe motiv ca sunt date confidentiale interne ale companiei si nu se comunica clientului :))) La revizie iti pun la dispozitie un nene Dorel in etate, cu o vasta experienta in carburatia modelului 1300 care da doua ture pe langa masina ridicata pe elevator, trage de o roata, impunge un pivot cu un levier, ciocaneste putin cu ciocanul intr-un etrier, iti indeasa un filtru chinezesc de 10lei sub bord chipurile de habitaclu, iti reseteaza cu o mufa OBD cheia din bord (semnul de service) si iti tarifeaza toata tarasenia cu nesimtita suma de 650lei+TVA…. Sa nu mai zic ca pe aplicatia de pe telefon nu iti apare inregistrata nici-o interventie de revizie facuta in service de reprezentanta!!! La intrebarea mea „de ce”, am primit un raspuns din partea unui mai luminat dintre mecanici precum ca „nu stim cum sa sincronizam datele dar nu va faceti griji ca v-am scris si stamilat cartea de service a masinii din torpedo”… Si dupa toate aceste aventuri vine si partea mai nasoala:
Eroare Verifica sistem electric – Dacia SPRING
Acum cateva zile cand ma miscam cu bor-masina mea electrica prin oras, apare dintr-o data cheia portocalie, semnul rosu cu un semn de exclamatie peste o pictograma ce reprezinta un autovehicul si mesajul in bord „Verifica sistem electric”. In fapt, de obicei cand intorceam maisna, imediat dupa pornirea motorului, dupa ce terminam manevra de mers cu spatele si selectam din „R” in „D” , litera „D” de la DRIVE a inceput sa lumineze intermitent pe instrumentarul de bord alternativ cu litera „N” si apoi mesajul „Apasa pedala de frana” alaturi de o pictograma ce reprezinta un picior ce apasa aceasta pedala. Imediat ce apesi pedala si opresti pe loc masina, sare din „D” in „N”, oricat ai mai accelera, ne mai plecand de pe loc. La inceput, nestiind ce sa fac, calcam frana, duceam selectorul rotativ in pozitia fizica „N”, apoi iar in „D” si eroarea disparea si plecam de pe loc normal. Ma gandeam, fiind prea friga ca nu este nimic grav, poate un releu mai „incet” nu isi facea treaba corespunzator.
Din zi in zi tot mai dese aceste erori „Verifica sistem electric” si mereu aceleasi rezolvari. Nu mi-am facut griji, am zis ca poate este ceva de soft ce se va rezolva la urmatoarea revizie. Totusi, lucrurile nu s-au oprit aici, aparand doua noi erori ce au complicat cu mult datele problemei:
Eroare Verifica asist. plec. din panta – Dacia Spring
Da, eroarea urmatoare a fost „Verifica asistenta plecare din panta”. Chiar si pe drum drept. Si aparea in plus pictograma portocalie a mesinii care aluneca in deplasare. Sin inca una „Verifica sistem apelare SOS”. De aici masina nu mai pleca de pe loc. De data ce apasai pedala de frana si opreai vehiculul, nu mai raspundea la nici-o comanda. Servodirectia si servofrana functionau in continuare insa acceleram degeaba, nu se mai urnea. Trebuia sa o opresc, sa „ii iau contactul”, sa astept putin si apoi sa o repornesc in mod normal. Si „o lua” fara a mai raporta nici-o eroare pe bord. Desigur, cat voia ea. Cand ti-era lumea mai draga, poc iar eroare. Si se imobiliza. In mijlocul drumului, pe pod, la semafor, in mijlocul intersectiei… OK zic, nu mai e de stat, trebuie sa ajung imediat la reprezentanta, ceea ce am si facut. Am ajuns si asteptat cuminte mai bine de o ora la receptie pana intr-un final ajungand coada la mine si fiind preluat; „ce problema aveti, sunt intrebat?” si incerc sa ii povestesc domnului problema la care el nelasandu-ma sa termin transeaza: „cum, nu aveti programare, nu am eu cum sa va ajut fara programare, duceti-va la biroul de la a doua usa pe dreapta si inregistrati-va o programare!”. Bun zic, ma duc acolo. Bat la usa, intru in birou, inauntru doua mese cu calculatoare la una din ele o doamna, cealalta libera, intru salut respectuos si intreb „buna ziua, aici se inregistreaza programarile pentru garantie?” la care dansa „da, la colegul meu dar nu este pe aici, asteptati va rog sa il sun sa vina…”. Astept cumintel inca vre-o 15 minute sa apara domnul cu „programarile”, apare, ne salutam, ii spun problema, deschide o condica tabelara cu coperti groase de carton stil regim comunist, rasfoind paginile soioase indelung pana intr-un final cand ajunge la un tabel de programari chipurile al lui „Gica electricianul”. Se uita si zice: „ne pare rau, Gica e in concediu, de pe 8 aprilie va putem ajuta cu o constatare”. Eu ma uit la ceas, ma uit la domnul cu programarile, ma uit iar la ceas, verific si pe telefon si ii raspund stupefiat: „nu va suparati, dar suntem pe data de 10 martie, mai sunt 29 de zile pana pe 8 aprilie, alt electrician sau specialist in Vehicule Electrice nu aveti in aceasta reprezentanta?”. Raspunsul m-a dat pe spate: „ce vrei dom’le ducem lipsa de personal, nu avem oameni! Vrei bine, nu iarasi bine..” Am ramas masca… Cu smerenie ii raspund „dar observati ca nu ma mai pot deplasa cu masina, nici nu stiu daca mai ajung cu ea macar pana acasa, cum sa astept eu 29 de zile constatare si cine stie cate in plus reparatia sau livrarea pieselor defecte?”. Si sa nu mai zic si ca lunar, la timp platesc rate pentru aceasta bor-masina chinezeasca. Fara nici-un raspuns verbal, doar o usoara ridicare din umeri… M-am dat batut si cu chiu si vai am plecat acasa, cu coada-n’tre picioare :((
Am dat mail la Dacia! Desigur, raspuns mizer, ca au luat la cunostinta problema mea. Mi-au dat si un numar de inregistrare. Si atat. Azi suntem in 22 martie. Fara nici-un raspuns de-atunci. Erorile, la fel „Verifica aisitenta plecare din panta” si „Verifica sistem electric”. Masina nu este deplasabila. Este inutilizabila. Astept sa treaca termenul legal de 30 de zile si nu am ce face trebuie sa ii reclam, pentru inceput la ANPC. Apoi, in instanta.
Si hai sa va spun si numele reprezentantei Dacia in care s-au petrecut cele de mai sus: AUTO MARCU’S GRUP SA, Sector 2, Bucuresti. Da nu au personal in service. Dar in showroom au, stau foarte bine la agenti de vanzari, acolo nu duc lipsa de personal. In fine. Acest articol se va opri acum aici dar va continua de indata ce vor aparea noi date in problema descrisa. Pana atunci, succes bor-masinisti!
Lasă un răspuns